Met bekende e-commerce giganten zoals Wehkamp, Bol.com, Fonq en Home24, naast een internationaal reseller netwerk van ruim 400 kinderspeciaalzaken, is Bopita een toonaangevend merk in baby- en kindermeubelen. Het Nederlandse bedrijf groeit enorm op internationaal niveau, via online marketplaces. Via een dealer website kunnen klanten inkopen, dropshipment- en magazijnorders doorgeven en zien ze alle verkoopdetails, zoals voorraden en verwachte leverweken.

“De samenwerking die voor je werkt”
Voor het groeiende succes van haar handelsonderneming, vertrouwt Bopita op de samenwerking tussen Bjorn Lunden (het aansturingssysteem van de webshop-formule) en JRNY, de ontwikkelaars van de webshop. Via naadloos geïntegreerde koppelingen zijn de Bopita webshop en alle processen volledig afgestemd op de specifieke behoeftes van het bedrijf.
“De hele webshop is door JRNY op onze organisatie en administratieve processen ontworpen en ingericht. Voor B2B en B2C gebruiken wij één overzichtelijk platform. Ons grootste succes van deze koppeling is de tijd- en kostenbesparing. De synchronisatie tussen Bjorn Lunden en de webshop gaat razendsnel.” vertelt Arjan van der Panne, Business Operations & ICT bij Bopita.
“De twee systemen communiceren optimaal met elkaar”
In 2006 begon Bopita met een KING-licentie voor 9 gebruikers, nu zijn dat 21 gebruikers. Bjorn Lunden
wordt hedendaags ingezet vanaf het moment dat de goederen bij het distributiecentrum arriveren. “Met de gebruiksvriendelijke backend van JRNY kunnen we onze content en het online assortiment optimaal beheren. Daarnaast hebben we KING ERP, waarin we alles op het gebied van productdata en voorraden verwerken. De twee systemen communiceren inmiddels, ook na diverse maatwerk-oplossingen, optimaal met elkaar.” aldus Mariëtte Bal, PR & Marketing bij Bopita.
Korte lijnen en persoonlijk contact met Bjorn Lunden Expert Center MCC
De internationale groeiambities van Bopita worden via een persoonlijke aanpak uitgebreid. KING Expert Center MCC is nauw betrokken bij de gewenste aanpassingen. “Er was direct een klik.” vertelt Arjan van der Panne over de samenwerking met MCC. “Vaak is een half woord al voldoende. Er is voor zowel het netwerk, als Bjorn Lunden inhoudelijk veel kennis aanwezig. Ook de samenwerking tussen André van Ramshorst van MCC en Bas Schrooijen van JRNY is erg prettig.”
De korte communicatielijnen en het gebruiksvriendelijke systeem leveren meerdere voordelen op. “We hebben gewoon veel minder onvoorziene kosten, het meeste kunnen we zelf oplossen. Als er wat is, zijn beide partijen er voor je en wordt het opgelost. Dat is voor ons erg belangrijk.” aldus Mariëtte Bal.